Bouwsector promoten met lespakket

Bouwsector promoten met lespakket

De vraag:
De woningnood in Nederland vraagt voor 2030 om 845.000 nieuwe woningen. Geen wonder dat de bouwwereld staat te springen om extra handen. De sector bouw en infra vroeg reclamebureau Steam een campagne met lespakket te ontwikkelen. In opdracht van EDGMedia verzorgde Firma Fluks de redactie van Jij gaat het maken.

Het resultaat:
Een digitaal lespakket dat middelbare scholieren laat kennismaken met de sector bouw en infra. Ze maken onder andere een interactieve quiz, pitchen een bouw en infra-beroep en voeren een bouwopdracht uit. De lessen zijn geschikt voor bovenbouwleerlingen vmbo, havo en vwo. Onderdeel van het lespakket is een docentenhandleiding. 


✔️
Onderzoek
✔️
Lesmateriaal
✔️ Interviews


Wist je dat?
Firma Fluks interviewde voor dit lespakket zes jongeren die al voor de sector bouw en infra hebben gekozen. Deze interviews vormden de basis van het lespakket. 

Bekijk onze andere mooie projecten

Artikel voor Transparant Magazine
Interviews Magazines
Website voor en door pabostudenten
Eindredactie Websiteteksten
Digitale les voor het primair onderwijs
Concept Lesmateriaal